Eiji Miwa
Pradox

2022.09.17 sat - 10.09 sun

Three points of information exist each time we perceive an object visually: the actual state of our perception, the visual image we register as "seen," and the image that is used to convey this information.
The camera function in the devices we carry around today serves to bridge the gap between these three points of information with minimal time, error, and "misunderstanding." This misunderstanding is not a defect of cameras but is inherent in our visual perception.
We seldom crop out an object from a single perspective or focal point as in a photograph, nor do we move our gaze slowly and continuously as in a moving image. However, the precision and unparalleled ease with which we can capture the structure of an object has had such a powerful impact that our efforts to represent objects "as they are perceived" are now measured against the appearance of images captured by cameras. Motivated by a desire to interrogate this situation, my research has revolved around the representation of objects as they are perceived through painting while also exploring the process through which information is processed by our vision and the construction of more appropriate depictions.
It is important to recognize the possibility that the solution to these questions may be far beyond the reach of our understanding relative to the necessary premises set out for this research.
私たちが視覚によってある対象を見たとき、実際に見えている状態と「見た」として記憶される視覚像、それを伝達するための画像という3つの情報の地点がある。
現代において誰もが持ち歩く端末内のカメラ機能が、この3地点の溝を最小限の時間、誤差、そして"誤解"で埋める役割として働いている。この誤解とはカメラにではなく視覚を有する私たちの認識にある。
私たちは写真のようにたった一点の立脚点や焦点によって対象を切り抜くことはほとんどなく、また動画のような連続的で緩慢な視線移動も行わない。しかし対象の構造を写し取るという意味での正確性とこれ以上にない手軽さの影響は強く、「見えたままに表す」ことまでもがカメラの映し出す様相を基準としてしまった。
私はこのような状況への疑問から端を発し、視覚の情報処理過程とより適した描出を改めて見直しつつ、見たものを見えたままに表すことを絵画によって研究している。
ここで重要なのは研究の適当な前提に比して、その解が私たちの考えうる内容から遠く離れているかもしれないという可能性である。

Eiji Miwa

In 2020, he won the Encouragement Award in the "Art Newcomer Award Debut 2020" sponsored by "Bijutsu Monthly". Furthermore, he has expanded his activities by creating paintings that appear in music videos of famous musicians.

三輪 瑛士

映像のセルを重ねたような独特の絵画世界は、幅広い世代の人の心を惹きつけ、学生のころから数多くの賞を受賞。2020年には、「月刊美術」主催の「美術新人賞 デビュー2020」にて奨励賞を受賞。さらに、著名なミュージシャンのミュージックビデオに登場する絵画作品を手がけるなど、活動の幅を広げる。